20100131

cukupkah?

tibe2 saye terfikir. cukupkah segala usaha saya selame ni untuk belajar? rase macam tak cukup je. bile exam, rasenye dah buat yang terbaik. tapi result masih tidak memuaskan hati. tak cukup lagi ke ape yang telah diusahakan?

jadi, saye rase saye perlu usaha lebih lagi. final dah nak dekat. kalau result buruk, alamat bye2 laa aaj. selamat jalan romeo. haha. maknenye, saye perlu berubah. tak perlu lagi drama2 jepun dan korea di malam hari. tak perlu juga segala jenis novel cinta dan komik untuk dibaca. hanya perlu buku suugaku, butsuri, kagaku serta nihonggo. english tu mlm before exam baru bace. ahahaha :P

kekasih pernah cakap. saye semakin menjadi nerd. arrrggghhhh! tidak! tidak pernah seumur hidup membayangkan diri menjadi nerd. pada fikiran saye, nerd tu untuk orang yang pakai braces, pakai spec, pegi mane2 bawak buku. saye macam tu ke? mane ade. saye ade satu je ciri2 tu. pakai spec. nak buat macam mane. takde sape suke pakai spec. tapi kalau dah signboard pun tak nampak, kene sedar diri laa. terpakse jugak pakai walaupun tak redha. tapi ciri2 lain saye takde. braces tak pakai. buku pun saye tak bawak ke hulur ke hilir. tidak same sekali. berat beg. saye yang pemalas ni pun dah dipanggil nerd, cube bayangkan budak2 aaj lain yang sentiase dengan buku. abis diorang tu nak panggil ape? haishh. tak tercapai akalku. kekasih2. pandai2 je kate orang nerd. ciss.

saye rase saye memang perlu berubah. banyak. antaranye :

1) menjadi lebih rajin untuk belajar
2) memupuk semangat cintakan homeworks
3) belajar menjadi lebih penyabar dan kurangkan marah2
4) jangan cepat jeles. trust is the priority in any relationship. right?
5) rajin2 laa call mak. hihi :)
6) kurangkan tido, kurangkan makan, lebihkan membace

haaa. dengan adenye semua point2 di atas, maka lebih senang dan mudah laa kerja saye untuk berubah. insyaAllah. harap2 impian jadi kenyataan. saye akan capai cita2 untuk ke jepun. yoshhhhhh! :)







p/s : kekasih, nantikan syazura yang baru ye :)

No comments: